Статут КЗ "Царичанський БДЮТ"

ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення сесії Царичанської селищної ради від 30.11.2021 №1115-12/VІІІ СТАТУТ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ “ЦАРИЧАНСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ” ЦАРИЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (нова редакція) Код ЄДРПОУ 35236924 смт. Царичанка 2021 Цей Статут є новою редакцією Статуту, зареєстрованого державним реєстратором Царичанського районного управління юстиції від 28.05.2015 р. № запису 12191450000000576 з урахуванням змін: шляхом викладення їх у новій редакції та зареєстрованим 01.09.2017 р. та оприлюдненим на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код опису 249372513054; шляхом викладення їх у новій редакції та зареєстрованим 21.03.2019 р. та оприлюдненим на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код опису 35653949107. 1.Загальні положення 1.1. Комунальний заклад “Царичанський Будинок дитячої та юнацької творчості” Царичанської селищної ради знаходиться у комунальній власності територіальної громади Царичанської селищної ради Дніпровського району Дніпропетровської області. 1.2. Повне найменування: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД “ЦАРИЧАНСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ” ЦАРИЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ. Скорочене найменування: КЗ “Царичанський БДЮТ”. Юридична адреса закладу позашкільної освіти: 51000, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт. Царичанка, вулиця Олійника, будинок 9. 1.3. Власником комунального закладу “Царичанський Будинок дитячої та юнацької творчості” Царичанської селищної ради є Царичанська селищна рада, згідно рішення сесії Царичанської селищної ради від 21.08.2017 №602-27/VIIта рішення сесії Царичанської районної ради від 02.07.2017 №218-15/VІІ. Комунальний заклад “Царичанський Будинок дитячої та юнацької творчості” Царичанської селищної ради (далі-заклад освіти) є юридичною особою, має власну печатку, бланк встановленого зразка. Мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова. 1.4. Комунальний заклад “Царичанський Будинок дитячої та юнацької творчості” Царичанської селищної ради надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я вихованців, учнів і слухачів. 1.5. Головною метою закладу освіти є розвиток здібностей дітей, їх творчості, здобуття ними знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації. 1.6. Головними завданнями закладу освіти є: виховання громадянина України; вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду; виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії; виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів; виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку; створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців; розвиток інклюзивного освітнього середовища у закладі позашкільної освіти, для дітей з особливими освітніми потребами; задоволення потреб вихованців у творчій самореалізації; пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців; організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень; формування здорового способу життя вихованців; здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи. 1.7. Заклад освіти здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту»,інших нормативно-правових актів, рішень засновника та уповноваженого ним органу,цього Статуту. 1.8. Заклад освіти організовує роботу з вихованцями на принципах: доступності позашкільної освіти громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак; добровільності вибору форм позашкільного навчання і видів діяльності; науковості, світського характеру освіти; правового і соціального захисту вихованців в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості. 1.9. Заклад освіти здійснює навчання і виховання дітейу позаурочний та позанавчальний час. 1.10. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством та даним статутом. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними. 2. Організація позашкільної освіти у закладі освіти 2.1.Комунальний заклад “Царичанський Будинок дитячої та юнацької творчості”Царичанської селищної ради є комплексним закладом позашкільної освіти, який працює за такими напрямами: художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва; туристсько-краєзнавчий, який спрямовується на залучення вихованців до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства; науково-технічний,який забезпечує набуття вихованцями техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями. Заклад освіти може працювати і за іншими напрямами, визначеними чинним законодавством. 2.2. Заклад освіти може планувати роботу гуртків за освітніми програмами з позашкільної освіти, затвердженими у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти, а також за іншими освітніми програмами, за умови їх затвердження відповідними місцевими органами виконавчої влади. Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником закладу. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітньогопроцесу. 2.3. Заклад освіти організує роботу з вихованцями протягом календарного року. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процессу встановлюються закладом освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Навчальний рік починається у закладі освіти 1 вересня. Режим щоденної роботи встановлюється закладом освіти на основі рекомендацій центральних та місцевих органів виконавчої влади, у сфері управління яких він перебуває.У канікулярні, святкові та неробочідні заклад освітипрацює за окремим планом. Закладосвіти забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці. Залад освіти за потреби утворює інклюзивні групи та інші організаційні форми для навчання осіб з особливими освітніми потребами. 2.4. Закладосвіти проводить набір дітей з 6 до 18 років (вихованці, учні, слухачі). Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання. Прийом може здійснюватись протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на загальній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються закладом. Для зарахування учнів до танцювального,туристсько-краєзнавчого гуртка необхідна довідка медичного закладу про відсутність у дітей протипоказань для занять у зазначених гуртках. 2.5.Навчально-виховний процесу закладі здійснюється диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей дітей та з урахуванням їх віковихособливостей. Залежно від специфіки діяльності творчих об’єднань, навчання проводиться від одного місяця до кількох років. 2.6. Педагогічний коллектив закладу освіти працює відповідно до розкладу занять, затвердженого директором. Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу освіти. 2.7. Чисельний склад груп, у яких передбачається індивідуальне навчання, становить не більше 5 вихованців, учнів, слухачів. 2.8. Творчі об’єднання закладу освіти класифікуються за трьома рівнями: початковий рівень –гуртки, творчі об’єднання,діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності; основний рівень –гуртки, творчі об'єднання, які розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації; вищий рівень - гуртки, творчіоб'єднання за інтересами для здібних і обдарованихвихованців. Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об'єднань, їх чисельний склад, обирається програма. 2.9. Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту і форм та методів діяльності гуртків, груп та інших об’єднань. 3. Учасники освітнього процесу 3.1.Учасниками освітнього процесу в закладі позашкільної освіти є: вихованці, учні, слухачі; директор; педагогічні працівники, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу; батьки або особи, які їх замінюють. 3.2. Вихованці, учні, слухачі закладу освіти мають право на: здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; добровільний вибір гуртка, об’єднання та виду діяльності; навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях закладу освіти; безпечні та нешкідливі умови навчання та праці; користування матеріально-технічною базою закладу освіти; участь у різних видах навчальної роботи, у конференціях, виставках, конкурсах та інших масових заходах; представлення в органах громадського самоврядування закладу освіти; вільне вираження поглядів, переконань; захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогів та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність; різні види морального та матеріального заохочення (подяка, грамота тощо). 3.3. Вихованці, учні, слухачі закладу освітизобов’язані: оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальний культурний рівень; дотримуватись морально-етичних норм; брати посильну участь у різних видах трудової діяльності; бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна; дотримуватись вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку закладу освіти. 3.4. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки. Педагогічним працівником закладу позашкільної освіти може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу. 3.5. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти здійснює його директор. 3.6. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на: внесення керівництву закладу освіти та органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховного процесу, подання на розгляд керівництву закладу та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі освіти; вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації; участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу освіти, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи; проведення в установленому прядку дослідно-експериментальної, пошукової роботи; вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями і слухачами; захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства; соціальне, матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань; об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством. 3.7. Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані: виконувати навчальні плани та програми; надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямків позашкільної освіти, диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів; сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх задатків та запитів, а також збереження здоров’я; визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів, вибирати адекватні засоби їх реалізації; здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями,учнями і слухачами морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу; дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність вихованця, учня і слухача, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі; берегти здоров’я вихованців, учнів і слухачів, захищати їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя; виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України; постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, підвищувати кваліфікацію не рідше одного разу у п’ять років; вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо); виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; дотримуватись вимог Статуту закладу освіти, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки; брати участь у роботі педагогічної ради закладу освіти; виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти,засновника, органів державного управління, до сфери управління яких належить заклад. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років, відповідно до положення, затвердженого МОН. 3.8. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, мають право: обирати і бути обраним до громадського самоврядування закладу освіти; звертатися до органів управління освітою, керівника закладу освіти та органів громадського самоврядування закладу з питань навчання та виховання дітей; приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності закладу освіти; брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу освіти; захищати законні інтереси вихованців, учнів та слухачів в органах громадського самоврядування закладу освіти та у відповідних державних, судових органах. 4. Управління закладом освіти 4.1.Управління закладом освіти здійснюють: засновник – Царичанська селищна рада або уповноважений нею орган; керівник закладу освіти; педагогічна рада; вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти. Вищий орган управління – Царичанська селищна рада, виконавчий орган управління – керівник закладу освіти. Безпосереднє керівництво закладом позашкільної освіти здійснює його директор. 4.2. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган у разі делегування повноваженьзгідно чинного законодавства: приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію); здійснюєдобір, призначенняна посаду та звільнення з посадикерівника закладу освіти у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; здійснює контроль за фінансово-господарськоюдіяльністю закладу освіти, затверджує його кошторис; здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти; забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітньогосередовища, універсального дизайну та розумного пристосування; здійснює контроль за недопущенням дискримінації за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти; сприяє створенню безпечногоосвітнього середовища в закладі освіти; здійснює інші повноваження відповідно до законодавстваУкраїни. 4.3.Засновник закладу освіти зобов’язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти на рівні; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами. 4.4. Керівником закладу освіти може бути громадянин України, який має вищу педагогічнуосвіту, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів закладу освіти у порядку, встановленому МОН. 4.5. Керівник закладу позашкільної освіти: діє від імені закладу, представляє його в державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами; вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти; призначає на посаду та звільняє з посади працівників, затверджує штатний розпис закладу освіти; забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм; забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; забезпечуєумови для здійсненнядієвого та відкритогогромадського контролю за діяльністю закладу освіти; сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти; сприяє здоровому способу життя вихованців та працівників закладу освіти; забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу; затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом; забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників; видає у межах компетенції накази і контролює їх виконання; здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти. 4.6. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада. Головою педагогічної ради закладуосвіти є його директор. Педагогічна рада закладу позашкільноїосвіти: планує роботу закладу освіти; схвалює освітню програму закладу освіти та оцінює результативність її виконання; формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності; приймає рішення щодо видачі документів про освіту; розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітньогопроцесу в закладі освіти; обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників; ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітньогопроцесу; розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків; має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу; розглядає інші питання відповідно до її повноважень. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу. 4.7. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти. 4.8. У закладі освіти можуть діяти: органи самоврядування працівників закладу освіти; органи учнівського самоврядування; органи батьківського самоврядування; інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу. 5. Організація фінансово-господарської діяльності 5.1. Фінансово-господарськадіяльність закладу освіти здійснюється згідно чинного законодавства, на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій закладу освіти. 5.2. Фінансування діяльності закладу освіти здійснюється за рахунок місцевого бюджету, а також додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством. 5.3. Додатковими джерелами фінансування закладу освіти є: кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, роботи, виконані закладом позашкільної освіти на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток закладу освіти; гуманітарна допомога; дотації з місцевого бюджету; добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян. Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються закладом освіти на діяльність, передбачену його статутом. 5.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку взакладі освіти визначається чинним законодавством. Послуги з ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності закладу освіти, складення фінансової та бюджетної звітності надаються Комунальним закладом «Централізована бухгалтерія» Царичанської селищної ради згідно Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи. 5.5. Контроль за фінансово-господарською діяльністю та ефективним використанням бюджетних коштів закладу освіти здійснюється відповідними державними органами, засновником, а також уповноваженими ними особами. 6. Матеріально-технічна база 6.1. Матеріально-технічна базазакладу освіти включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, орендоване чи надане йому засновником.Майно закладу складають основні фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі. 6.2.Майно, закріплене за закладом освіти, належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством. 6.3. Заклад самостійно розпоряджається коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до його статуту, безоплатно користується земельними ділянками, на яких він розташований, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. 7. Міжнародне співробітництво 7.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами,організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку. 7.2. Заклад освіти, педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм. 8. Реорганізація або ліквідація закладу освіти 8.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання закладу освіти приймає його засновник. 8.2. Заклад освіти вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. 8.3. При реорганізації або ліквідації закладу освіти працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавстваУкраїни. 8.4. Вивільнені приміщення ліквідованого закладу освіти використовуються для роботи з дітьми. ПОГОДЖЕНО наказ відділу освіти виконавчого комітету Царичанської селищної ради від 30.11.2021 №137
Поділитися:

Останні публікації:

spacer